maandag 11 februari 2013

Mac treed toe tot het Team van South West BBQ Dreams






Met trots mag ik de mededeling doen, dat ik per 26-1-2013 toegetreden ben tot de selecte groep dat deel uitmaakt van het Nederlandse BBQ Team "South West BBQ Dreams"

Dit team bestond tot voor gisteren middag uit 4 enthousiaste barbeque fanaten. (in alfabetische volgorde, Erik, Julio, Marco en Martin). Die in hun vrije tijd met regelmaat gezamelijk de barbeque aansteken om een gezellige dag te hebben met z'n allen achter de barbeque, een lekker hapje te eten en niet vergeten om te oefenen voor de komende barbeque wedstrijden.

Hoe is het allemaal tot stand gekomen:

Martin had mijn blog gezien, en nam een paar weken geleden contact met mij op. Het leek hem leuk om elkaar eens te ontmoeten om ervaringen en ideeen uit te wisselen. En dat onder een genot van een lekker kippetje.

Dat idee stond mij wel aan, want ik ken verder niemand in mijn directe omgeving waar ik mijn hobby mee kan delen. (behalve natuurlijk op de bekende BBQ fora)
Mensen begrijpen je niet, als je zegt, dat je zo'n 10 - 18 uur bezig bent met één stuk vlees op je barbeque te bereiden.

Dus zo gezegd, zo gedaan, op een vrijdagavond afgesproken bij Martin in de tuin, met de barbeque, en een vuurkorf (vanaf een uurtje of 19:00 tot z'n 23:30 uur bij een graad of -2 ºC)
We hadden een goede klik, en een heel gezellige avond (hoe kan het ook anders, beide gepassioneerd barbeque'rs, lekkere kippetjes op de barbeque, en gezellig ouwehoeren over van alles en nog wat, als het maar met barbeque te maken had)
Martin vroeg mij of ik misschien interesse zou hebben om aan een bbq team deel te nemen, en vroeg mij om hierover na te denken.
Wauw, dat idee leekt mij wel heel gaaf, maar dat wilde ik niet zomaar over een nacht ijs besluiten, aangezien ik een drukke en onregelmatige baan heb.

We hebben afgesproken, dat ik langs zouden komen om een kijkje te nemen tijdens de eerste oefendag in 2013

26-01-2013 was er dus in Eindeweg (nabij Goes)bij een van de sponsoren (de slager op wielen), de eerste oefendag voor de komende wedstrijden van dit jaar.



Mijn meisje en ik waren er al uit, dat ik wilde meedoen met het team, echter wilde ik wel eerst een aantal vragen beantwoord hebben, en weten of er ook een klik met de andere teamleden zou zijn.

Gelukkig kreeg ik op al onze vragen een positief antwoord, en kan ik zeggen dat ook de andere teamleden ontzettend aardige en erg enthousiaste mannen zijn.
Het was ook nu weer erg gezellig, en (gevoelsmatig) ontzettend koud, maar dat laatste mocht de pret niet drukken.
Ik kreeg een warm welkom door iedereen van het team, toen ik kenbaar maakte dat ik graag deel uit wilde maken van het team.

Ik kijk er erg naar uit, om met deze mannen (en aanhang) leuke en gezellige momenten mee te maken, samen te genieten van het barbeque'n en heerlijke gerechten te kunnen maken.

Op naar de wedstrijden, en alles wat daar bij hoort.
Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in.





Hopenlijk tot ziens op één van de wedstrijden, demo's of andere evenementen.


Mac



0 reacties:

Een reactie posten